Palvelumuotoilu

Osaisitko vastata kysymykseen "Mitä palvelumuotoilu on"? Jos osaisit, hienoa. Entä jos sinulla ei ole hajuakaan vastauksesta edelliseen kysymykseen, osaisitko sen sijaan vastata kysymykseen "Miten voisit tehdä asiakkaan kokemuksesta entistä paremman"? Mikäli sait mielessäsi muodostettua muutaman keinon positiivisen asiakaskokemuksen edistämisestä, olet jo lähellä termiä "palvelumuotoilu".

Palvelumuotoilussa keskiössä ovat asiakkaan tarpeet ja liiketoiminta-arvon tasapaino. Tavoitteena on siis tuottaa asiakkaalle merkityksellisiä palveluita yrityksen näkökulmasta tehokkaasti ja tuottavasti. Siitä sana palvelu. Entä miten tämä liittyy muotoiluun? Kun palveluiden innovointiin, suunnitteluun ja kehittämiseen yhdistetään muotoilussa kehitettyjä menetelmiä, syntyy palvelumuotoilun kokonaisuus. "Design is so simple. Thats' why it's so complicated", sanoi Paul Rand. Tervetuloa vuoden 2019 viimeiseen Kahvikiihdytykseen kuulemaan, mitä tapahtuman asiantuntijoilla on kerrottavana tämän päivän palvelumuotoilusta. Aamunavauksen jälkeen osaat ehkä vastata monipuolisemmin myös ensimmäisenä esitettyyn kysymykseen "Mitä palvelumuotoilu on?".

Perjantai 15.11.2019

Ilmoittautuminen: Ilmoittautumalla oheisen linkin kautta viimeistään 10.11.2019 varmistat itsellesi kahvin/teen ja pientä purtavaa. Tapahtuma on maksuton.

https://forms.gle/BJNzQ8Yf1c4YJGkZ7

Paikka: Jyväskylän Yritystehdas (Piippukatu 11, 40100 Jyväskylä)

Aikataulu:

  • Klo 8.15 - 8.30 Aamukahvi
  • Klo 8.30 - 9.30 Asiantuntijoiden alustukset aiheesta
  • Klo 9.30 - 10.30 Paneelikeskustelu - yleisöllä mahdollisuus esittää kysymyksiä

Asiantuntijoiden esittelyt

Lasse Riitesuo, Brande

Ydinosaamistani on ilmiöiden synnyttäminen ja visioiden luominen. Innokkaana visionäärinä ja taitavana tiimipelaajana saan ihmiset innostumaan tavoitteidensa ylittämisestä. Intohimonani on auttaa suomalaisia yrityksiä ja ihmisiä saavuttamaan täysi potentiaalinsa! Minulla on yli kymmenen vuoden tausta markkinoinnista, myynnistä, kumppaniverkostoista, yrittäjyydestä sekä asiakkuuksien hallinnasta. Vahvuuksiini kuuluvat myös markkinointistrategiat, brändin hallinta, yhteisömanagerointi, organisaatioiden innostaminen ja näistä asioista kouluttaminen.

Olen ollut luomassa yrittäjänä suomalaista urheiluvaatebrändiä Zeropointia, työskennellyt mediatalo Keskisuomaisella konsernin ratkaisumyyjänä ja toiminut yli 20 vuotta suomalaisen urheilun parissa kaikissa mahdollisissa rooleissa. Maajoukkuetason salibandytausta sekä toimiminen vuosia Salibandyliigaseura Happeen taustahahmona takaavat sen, että tunnen erinomaisesti myös urheilubisneksen arkipäivän, sekä tavoitteellisen tiimin dna:n.

Heidi Huovinen, Huovi

TaM Heidi Huovinen on monipuolisen kokemuksen omaava muotoilija, joka on tehnyt paljon alan pioneerityötä. Hän oli ensimmäinen muotoilija kehittämässä arkistoalan palveluita ja ensimmäisiä julkiselle sektoreille palkattuja palvelumuotoilijoita. Huovinen on toiminut päätoimisena yrittäjänä nyt kolmatta vuotta. Huovinen on intohimoinen (itsensä ja kaiken muunkin) kehittäjä, jolla on aina monta rautaa tulessa.

(Kuvaaja Pihla Liukkonen / Kontrastia)

Kolmannen asiantuntijan esittelyteksti julkaistaan lähiaikoina.